Παραδοσιακά τραγούδια και χορούς ακούμε και δοκιμάζουμε αυτή την εβδομάδα, προκειμένου να αποφασίσουμε τι θα ετοιμάσουμε για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821. Τα ακούσματα αυτά αποτέλεσαν ένα καλό έναυσμα για να ασχοληθούμε και να μάθουμε για τα μουσικά όργανα.
Έχοντας μιλήσει για τον διαφορετικό τρόπο που βγαίνει ο ήχος σε κάθε όργανο, καταλήξαμε στις τρεις κατηγορίες των πνευστών, των κρουστών και των έγχορδων μουσικών οργάνων. Για να γίνει πιο βιωματικό το μάθημα και πιο κατανοητός ο χωρισμός των μουσικών οργάνων, τους πρότεινα να κατασκευάσουμε τα δικά μας όργανα. Είχαν να επιλέξουν ανάμεσα σε τυμπανάκι , μαράκα και κιθάρα. Αυτό ήταν το σημείο που κολλήσαμε γιατί δεν μπορούσαμε να αποφασίσουμε και εγώ δεν ήθελα να στεναχωρήσω κάποιο παιδί με το να πάρω τη τελική απόφαση. Αναγκαστήκαμε λοιπόν να προβούμε στην πλέον δίκαιη δράση για να βγει το αποτέλεσμα που θα τους αντιπροσώπευε όλους. Κάναμε εκλογές.
Τα τρία υποψήφια μουσικά όργανα μπήκαν στον πίνακα με το όνομά τους και όλοι οι ψηφοφόροι έτρεξαν να πάρουν χαρτί και μαρκαδόρο για να ψηφίσουν. Το μουσικό όργανο που προτιμούσε να κατασκευάσει το κάθε παιδί, ήταν αυτό που αντέγραφε στο χαρτί του. Τα ψηφοδέλτια τα άφηναν όλοι μέσα στην αυτοσχέδια κάλπη-καπέλο που βρέθηκε μπροστά μας εκείνη την ώρα. Με το που τέλειωσε η ψηφοφορία άρχισε, ενώπιον όλων, να γίνεται η καταμέτρηση των ψήφων. Άνοιγα έναν έναν τους ψήφους και τα παιδιά βλέποντας τις λέξεις-υποψηφίους από τον πίνακα, μου διάβαζαν και κατέγραφα τα αποτελέσματα. Από τη προγραφή και την προανάγνωση, περάσαμε στα μαθηματικά αφού μετρήσαμε τους ψήφους που πήρε κάθε όργανο, συγκρίναμε τους αριθμούς, βρήκαμε τον μεγαλύτερο, τον αμέσως επόμενο και το μικρότερο και τελικά όλοι μαζί ανακοινώσαμε τον νικητή.
Νικήτρια, γένους θηλυκού, αναδείχθηκε το μουσικό όργανο που θα κατασκευάσουμε και είναι η κιθάρα. Προσεχώς θα αναρτηθούν και οι φωτογραφίες από τις κατασκευές μας, αναμένετε.....
Έχοντας μιλήσει για τον διαφορετικό τρόπο που βγαίνει ο ήχος σε κάθε όργανο, καταλήξαμε στις τρεις κατηγορίες των πνευστών, των κρουστών και των έγχορδων μουσικών οργάνων. Για να γίνει πιο βιωματικό το μάθημα και πιο κατανοητός ο χωρισμός των μουσικών οργάνων, τους πρότεινα να κατασκευάσουμε τα δικά μας όργανα. Είχαν να επιλέξουν ανάμεσα σε τυμπανάκι , μαράκα και κιθάρα. Αυτό ήταν το σημείο που κολλήσαμε γιατί δεν μπορούσαμε να αποφασίσουμε και εγώ δεν ήθελα να στεναχωρήσω κάποιο παιδί με το να πάρω τη τελική απόφαση. Αναγκαστήκαμε λοιπόν να προβούμε στην πλέον δίκαιη δράση για να βγει το αποτέλεσμα που θα τους αντιπροσώπευε όλους. Κάναμε εκλογές.
Τα τρία υποψήφια μουσικά όργανα μπήκαν στον πίνακα με το όνομά τους και όλοι οι ψηφοφόροι έτρεξαν να πάρουν χαρτί και μαρκαδόρο για να ψηφίσουν. Το μουσικό όργανο που προτιμούσε να κατασκευάσει το κάθε παιδί, ήταν αυτό που αντέγραφε στο χαρτί του. Τα ψηφοδέλτια τα άφηναν όλοι μέσα στην αυτοσχέδια κάλπη-καπέλο που βρέθηκε μπροστά μας εκείνη την ώρα. Με το που τέλειωσε η ψηφοφορία άρχισε, ενώπιον όλων, να γίνεται η καταμέτρηση των ψήφων. Άνοιγα έναν έναν τους ψήφους και τα παιδιά βλέποντας τις λέξεις-υποψηφίους από τον πίνακα, μου διάβαζαν και κατέγραφα τα αποτελέσματα. Από τη προγραφή και την προανάγνωση, περάσαμε στα μαθηματικά αφού μετρήσαμε τους ψήφους που πήρε κάθε όργανο, συγκρίναμε τους αριθμούς, βρήκαμε τον μεγαλύτερο, τον αμέσως επόμενο και το μικρότερο και τελικά όλοι μαζί ανακοινώσαμε τον νικητή.
Νικήτρια, γένους θηλυκού, αναδείχθηκε το μουσικό όργανο που θα κατασκευάσουμε και είναι η κιθάρα. Προσεχώς θα αναρτηθούν και οι φωτογραφίες από τις κατασκευές μας, αναμένετε.....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου