Το τραγούδι "Τον πόλεμο τον κάνουνε", με ερμηνευτή τον Νίκο Ξυλούρη ακούσαμε σήμερα και ξεκινήσαμε τη συζήτηση μας για το αν οι στρατιώτες θέλουν να πολεμάνε ή όχι.
Το τραγούδι αναφέρει ότι τον πόλεμο τον κάνουνε μόνα τους τα κανόνια και οι άνθρωποι πεθαίνουν. Πρότεινα λοιπόν στους μαθητές μου να σκεφτούν και να μου πουν μόνο όμορφα πράγματα,που θα μπορούσαν να πετάνε τα κανόνια, εκτός από τα επικίνδυνα βλήματα.
Ακολουθούν οι απαντήσεις τους.
Ειρήνη- Λουλούδια
Αγγελιάννα- Πασχαλίτσες
Θοδωρής- Πινέλα ζωγραφικής και παιχνίδια.
Ματιάνα- Καρδούλες
Κατερίνα Πρ. -Ρούχα για τους φαντάρους.
Κωνσταντίνα- Χρωματιστούς φιόγκους
Νίκος Μπ.- Τσάντες για να πηγαίνουν τα παιδιά σχολείο.
Ράνια- Παπούτσια για όσους δεν έχουν.
Ερμάλ- Μακαρόνια.
Αλίκη- Μπαλόνια και λεφτά για τους φτωχούς.
Νικόλας- Γλυκά.
Κωνσταντίνος Β.- Οδοντόβουρτσες.
Κατερίνα Πλ. - Σάντουιτς.
Μαρία - Καραμέλες.
Νικολέτα- Μοβ μπαλόνια
Όλγα- Πουλάκια που λένε τσίου.
Νίκος Π.- Μπουκάλια με νερό.
Αμέλια- Παντελόνια για όσους δεν έχουν.
Παναγιώτης- Κύκλους για να παίζουν τα παιδιά.
Στην συνέχεια τους είχα υποσχεθεί ότι σήμερα θα ζωγράφιζαν με δαχτυλομπογιές, για πρώτη φορά, το κανόνι, αλλά προηγουμένως τους ζήτησα να εμπλουτίσουμε τη ζωγραφιά μας με κάποιο "σκηνικό". Ερχόμενοι πρώτη φορά στο σχολείο οι περισσότεροι μαθητές και μην έχοντας ξαναζωγραφίσει ελεύθερο σχέδιο, ξεκινήσαμε με κατευθύνσεις δικές μου να σχεδιάζουν όλοι το ίδιο σκηνικό. Ετοίμασαν γρασίδι, λουλούδια, ουρανό και ήλιο (απλά αλλά καθόλου δεδομένα για τους άπειρους ζωγράφους μου) και μετά πήραν δαχτυλομπογιές και έβαψαν το κανόνι. Οι κατευθύνσεις ήταν οι ίδιες για όλους. Τα αποτελέσματα όμως ήταν διαφορετικά μιας που το καθένα έχει τον δικό του, μοναδικό τρόπο έκφρασης. Σημασία έχει ότι όλα είναι πολύ όμορφα.
Το τραγούδι αναφέρει ότι τον πόλεμο τον κάνουνε μόνα τους τα κανόνια και οι άνθρωποι πεθαίνουν. Πρότεινα λοιπόν στους μαθητές μου να σκεφτούν και να μου πουν μόνο όμορφα πράγματα,που θα μπορούσαν να πετάνε τα κανόνια, εκτός από τα επικίνδυνα βλήματα.
Ακολουθούν οι απαντήσεις τους.
Ειρήνη- Λουλούδια
Αγγελιάννα- Πασχαλίτσες
Θοδωρής- Πινέλα ζωγραφικής και παιχνίδια.
Ματιάνα- Καρδούλες
Κατερίνα Πρ. -Ρούχα για τους φαντάρους.
Κωνσταντίνα- Χρωματιστούς φιόγκους
Νίκος Μπ.- Τσάντες για να πηγαίνουν τα παιδιά σχολείο.
Ράνια- Παπούτσια για όσους δεν έχουν.
Ερμάλ- Μακαρόνια.
Αλίκη- Μπαλόνια και λεφτά για τους φτωχούς.
Νικόλας- Γλυκά.
Κωνσταντίνος Β.- Οδοντόβουρτσες.
Κατερίνα Πλ. - Σάντουιτς.
Μαρία - Καραμέλες.
Νικολέτα- Μοβ μπαλόνια
Όλγα- Πουλάκια που λένε τσίου.
Νίκος Π.- Μπουκάλια με νερό.
Αμέλια- Παντελόνια για όσους δεν έχουν.
Παναγιώτης- Κύκλους για να παίζουν τα παιδιά.
Στην συνέχεια τους είχα υποσχεθεί ότι σήμερα θα ζωγράφιζαν με δαχτυλομπογιές, για πρώτη φορά, το κανόνι, αλλά προηγουμένως τους ζήτησα να εμπλουτίσουμε τη ζωγραφιά μας με κάποιο "σκηνικό". Ερχόμενοι πρώτη φορά στο σχολείο οι περισσότεροι μαθητές και μην έχοντας ξαναζωγραφίσει ελεύθερο σχέδιο, ξεκινήσαμε με κατευθύνσεις δικές μου να σχεδιάζουν όλοι το ίδιο σκηνικό. Ετοίμασαν γρασίδι, λουλούδια, ουρανό και ήλιο (απλά αλλά καθόλου δεδομένα για τους άπειρους ζωγράφους μου) και μετά πήραν δαχτυλομπογιές και έβαψαν το κανόνι. Οι κατευθύνσεις ήταν οι ίδιες για όλους. Τα αποτελέσματα όμως ήταν διαφορετικά μιας που το καθένα έχει τον δικό του, μοναδικό τρόπο έκφρασης. Σημασία έχει ότι όλα είναι πολύ όμορφα.
Τέλειες οι ιδέες των παιδιών!
ΑπάντησηΔιαγραφή