Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

"Ψηφιδωτά"


 Αισθητική καλλιέργεια των νηπίων μέσω της τέχνης των ψηφιδωτών προσπαθούμε να επιτύχουμε, χρησιμοποιώντας ως αφόρμηση τον Έλμερ, τον χρωματιστό ελέφαντα. 
 Παρατηρώντας τις ψηφίδες από βιβλιοθήκη εικόνων που επιλέχθηκε από την νηπιαγωγό από το διαδίκτυο, αναγνωρίσαμε σε αυτές διάφορα σχήματα καθώς και διαφορετικά είδη ψηφίδων. Το δικό μας έργο τέχνης αποτελείται από τετράγωνες, χρωματιστές, χάρτινες ψηφίδες και αφορά τον ήρωα του βιβλίου "Ελμερ" του Ντέιβιντ Μακ Κι.
Δυστυχώς δεν προλάβαμε να παρακολουθήσουμε τον συγκεκριμένο  σύνδεσμο στο youtube, όπου παρουσιάζει τα στάδια κατασκευής ενός ψηφιδωτού.

 Διαβάσαμε λοιπόν το βιβλίο, συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα και κατά πόσο οφείλουμε να αποδεχόμαστε τον άλλο όπως είναι αλλά κυρίως να αποδεχόμαστε και τον ίδιο μας τον εαυτό, με ό,τι διαφορετικό έχει αυτός . Για να θυμόμαστε ότι η διαφορετικότητα έχει δικαιώματα και επιλογές (ο Έλμερ επέλεξε να αλλάξει την εμφάνιση του αλλά συνειδητοποίησε ότι αυτό δεν θα άλλαζε τον χαρακτήρα του και ο χαρακτήρας του ήταν αυτός που είχε κερδίσει όλους του φίλους, ανεξάρτητα από την εμφάνισή του) ,πρότεινα να κατασκευάσουμε σε ψηφιδωτό κολάζ τον Έλμερ.
 Μοιράστηκαν στα παιδιά τα χαρτιά για να ετοιμάσουν τις ψηφίδες τους. Ο περιορισμός ήταν οι ψηφίδες που ακουμπάνε μεταξύ τους να μην είναι το ίδιο χρώμα και να υπάρχει πολυχρωμία γενικότερα.Τις ζωγράφισαν, τις έκοψαν και με τη βοήθεια μου τις κόλλησαν.


 Πρόκειται για μια κατασκευή η οποία συνδέεται και με το Πολιτιστικό Πρόγραμμα Καινοτόμων Δράσεων  που ασχολούμαστε φέτος "Από τη Τέχνη ξεκινώ,σχήματα γύρω μου αναζητώ", αφού εμπλέκεται η Τέχνη του Ψηφιδωτού και τα Σχήματα. 
 Αφήνουμε τα σχόλια για το έργο μας σε σας, εμείς κρατάμε μόνο τη περηφάνια και τα χαρούμενα μουτράκια για το περίφημο αποτέλεσμα.








Κάπως έτσι βάφονται οι ελέφαντες για να μιμηθούν τον Έλμερ.


2 σχόλια:

  1. Πολύ όμορφος βγήκε ο Έλμερ σας... Τα παιδιά έκοψαν & κόλλησαν κάθε τετραγωνάκι ξεχωριστά ή χρησιμοποίησαν ολόκληρο το χαρτί που είχαν βάψει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα παιδιά έκοψαν τα τετραγωνάκια για να δημιουργήσουν τις ψηφίδες τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή