Αισίως και έχοντας αποκομίσει πολλά οφέλη τόσο η ίδια όσο και οι μαθητές μου, φθάσαμε στο τέλος του προγράμματος "Δραστηριότητες ψηφιακής αφήγησης στο Νηπιαγωγείο", το οποίο είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε φέτος.
Πριν ξεκινήσω τη περιγραφή, οφείλω ένα πολύ πολύ μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στην γλυκιά συνάδελφο και επιμορφώτρια κα Άννα Μουταφίδου, η οποία πρόσφερε σε μένα αλλά και στους άλλους συναδέλφους που συμμετείχαμε (αν δεν κάνω λάθος, 12 νηπιαγωγεία από όλη την Ελλαδα συμμετείχαν) αυτήν την ευκαιρία, μοιράστηκε μαζί μας τις γνώσεις της, μας στήριζε σε κάθε μας βήμα, ήταν δίπλα μας στις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε, από την αρχή μέχρι και την τελευταία στιγμή.
Οι δύο πρώτες ψηφιακές ιστορίες που δημιουργήσαμε με τα παιδιά, ήταν φανταστικές. Για αυτήν την ιστορία μας, κληθήκαμε να εντοπίσουμε ένα θέμα/πρόβλημα της καθημερινότητας μας και αυτό να επεξεργαστούμε.
Συζητήσαμε και αναζητήσαμε με τα παιδιά τα προβλήματα αυτά που μας απασχολούν. Όλα όσα μου ανέφεραν είχαν να κάνουν με παραβίαση των κανόνων που έχουμε θέσει όλοι μαζί από την αρχή της χρονιάς. Προσπάθησα να κατευθύνω την κουβέντα μας σε μια ενοχλητική συμπεριφορά όλων, προς τους συμμαθητές τους, το να μην μαρτυρούν ο ένας τον άλλο, αλλά να συμβουλεύουν τον φίλο τους εκείνη την στιγμή, να του θυμίζουν την πρέπουσα συμπεριφορά και αν συνεχίσει να επαναλαμβάνεται η ιδια συμπεριφορά , τότε να έρθουν να ζητήσουν την βοήθεια μου.
Τα παιδιά στην καθημερινότητα μας θα έρθουν πολύ συχνά να μου σχολιάσουν ότι π.χ. ο φίλος τους άλλαξε παιχνίδι, χωρίς να μαζέψει, ότι δεν τακτοποίησε τα πράγματα του και παίζει, ότι του πήρε την σειρά στο τρενάκι κ.α. Με αυτά τα δεδομένα ξεκίνησε η ιστορία μας και αυτό το πρόβλημα τους ζήτησα να διαπραγματεύονται οι ήρωες αυτής. Κατέληξε βέβαια αναλύοντας άλλο πρόβλημα-συμπεριφορά, αλλα αυτό τελικά δεν έχει και τόσο σημασία.
Επέλεξαν ήρωες ζωάκια-ήρωες της καλοκαιρινής μας γιορτής, που είχαμε πρωτοαναφερει και για σκηνικό το δάσος.
Ακολούθησε η συγγραφή της ιστορίας, η οποία διήρκησε δύο ημέρες λόγω φόρτου εργασίας αλλα και νέων ιδεών, οι οποίες άλλαξαν την ιστορία.
Στην εικονογράφηση της ιστορίας οι ζωγραφιές έγιναν όλες ομαδικά. Αρχικά ξεκινήσαμε να μοιράζουμε αρμοδιότητες, ποιος θα ζωγράφιζε τι, αλλά προέκυψε αίτημα με κλάμα από ένα μαθητή να ζωγραφίσει μόνο αυτό που είπε ο ίδιος. Έχουμε λειτουργήσει έτσι στο παρελθόν και δικαιολογείται το αίτημα του, όμως εγώ το θεώρησα σαν αφορμή να ενισχύσω την συνεργατική μας αυτή δράση. Επιπλέον επειδή με ρώτησαν πως να κάνουμε τα ζωάκια να κρύβονται πίσω απο τους θάμνους αλλά να φαίνονται παράλληλα, στην πρώτη διαφάνεια οι ήρωες είναι ζωγραφισμένοι, ενώ στις υπόλοιπες ετοιμάστηκαν μόνο τα σκηνικά και οι ήρωες ξεχωριστά. Με τις κατάλληλες λήψεις φωτογραφιών με τους ήρωες σε διαφορετικές θέσεις, που πρότειναν τα παιδιά, ολοκληρώθηκε και η εικονογράφηση.
Σε επόμενο στάδιο ηχογραφήσαμε την ιστορία και έγιναν οι προτάσεις για την προσθήκη ήχων. Όλους τους ήχους τους δημιουργήσαμε εμείς. Σε κάθε στάδιο που βρισκόμασταν τα παιδιά παρακολουθούσαν την επόμενη ημέρα το αποτέλεσμα των προτάσεων τους σε βίντεο και έκαναν παρατηρήσεις και διορθώσεις. Στην ψηφιοποίηση αυτής της ιστορίας δεν συμμετείχαν τα παιδιά. Οι τελευταίες ιδέες τους αφορούσαν την πρώτη διαφάνεια του βίντεο καθώς και τις διαφάνειες των πρωταγωνιστών. Ήθελαν να αναφέρεται το όνομα τους και να έχει φωτογραφία τους. Στην ερώτηση μου για το, αν θα έχει η 3η ψηφιακή μας ιστορία μουσική έναρξης, καταλήξαμε να γράψουμε τραγούδι , όλοι μαζί αυτή τη φορά . Πατήσαμε πάνω στον ρυθμό του τραγουδιού "Οι εννέα μελισσούλες"(Ζουζούνια), το οποίο είχαμε χορέψει και δραματοποιήσει την προηγούμενη ημέρα. Ξεκίνησα τον πρώτο στίχο η ίδια και ψάχναμε όλοι μαζί την συνέχεια και ομοιοκαταληξίες. Την ίδια ημέρα κάναμε και την ηχογράφηση.
Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε την νέα μας ιστορία. θα χαρούμε ιδιαίτερα αν δούμε και διαβάσουμε τα σχόλια σας. Καλή θέαση και ακρόαση!!!
https://www.youtube.com/watch?v=emdDRUaoM7A
Πριν ξεκινήσω τη περιγραφή, οφείλω ένα πολύ πολύ μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στην γλυκιά συνάδελφο και επιμορφώτρια κα Άννα Μουταφίδου, η οποία πρόσφερε σε μένα αλλά και στους άλλους συναδέλφους που συμμετείχαμε (αν δεν κάνω λάθος, 12 νηπιαγωγεία από όλη την Ελλαδα συμμετείχαν) αυτήν την ευκαιρία, μοιράστηκε μαζί μας τις γνώσεις της, μας στήριζε σε κάθε μας βήμα, ήταν δίπλα μας στις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε, από την αρχή μέχρι και την τελευταία στιγμή.
Οι δύο πρώτες ψηφιακές ιστορίες που δημιουργήσαμε με τα παιδιά, ήταν φανταστικές. Για αυτήν την ιστορία μας, κληθήκαμε να εντοπίσουμε ένα θέμα/πρόβλημα της καθημερινότητας μας και αυτό να επεξεργαστούμε.
Συζητήσαμε και αναζητήσαμε με τα παιδιά τα προβλήματα αυτά που μας απασχολούν. Όλα όσα μου ανέφεραν είχαν να κάνουν με παραβίαση των κανόνων που έχουμε θέσει όλοι μαζί από την αρχή της χρονιάς. Προσπάθησα να κατευθύνω την κουβέντα μας σε μια ενοχλητική συμπεριφορά όλων, προς τους συμμαθητές τους, το να μην μαρτυρούν ο ένας τον άλλο, αλλά να συμβουλεύουν τον φίλο τους εκείνη την στιγμή, να του θυμίζουν την πρέπουσα συμπεριφορά και αν συνεχίσει να επαναλαμβάνεται η ιδια συμπεριφορά , τότε να έρθουν να ζητήσουν την βοήθεια μου.
Τα παιδιά στην καθημερινότητα μας θα έρθουν πολύ συχνά να μου σχολιάσουν ότι π.χ. ο φίλος τους άλλαξε παιχνίδι, χωρίς να μαζέψει, ότι δεν τακτοποίησε τα πράγματα του και παίζει, ότι του πήρε την σειρά στο τρενάκι κ.α. Με αυτά τα δεδομένα ξεκίνησε η ιστορία μας και αυτό το πρόβλημα τους ζήτησα να διαπραγματεύονται οι ήρωες αυτής. Κατέληξε βέβαια αναλύοντας άλλο πρόβλημα-συμπεριφορά, αλλα αυτό τελικά δεν έχει και τόσο σημασία.
Επέλεξαν ήρωες ζωάκια-ήρωες της καλοκαιρινής μας γιορτής, που είχαμε πρωτοαναφερει και για σκηνικό το δάσος.
Ακολούθησε η συγγραφή της ιστορίας, η οποία διήρκησε δύο ημέρες λόγω φόρτου εργασίας αλλα και νέων ιδεών, οι οποίες άλλαξαν την ιστορία.
Στην εικονογράφηση της ιστορίας οι ζωγραφιές έγιναν όλες ομαδικά. Αρχικά ξεκινήσαμε να μοιράζουμε αρμοδιότητες, ποιος θα ζωγράφιζε τι, αλλά προέκυψε αίτημα με κλάμα από ένα μαθητή να ζωγραφίσει μόνο αυτό που είπε ο ίδιος. Έχουμε λειτουργήσει έτσι στο παρελθόν και δικαιολογείται το αίτημα του, όμως εγώ το θεώρησα σαν αφορμή να ενισχύσω την συνεργατική μας αυτή δράση. Επιπλέον επειδή με ρώτησαν πως να κάνουμε τα ζωάκια να κρύβονται πίσω απο τους θάμνους αλλά να φαίνονται παράλληλα, στην πρώτη διαφάνεια οι ήρωες είναι ζωγραφισμένοι, ενώ στις υπόλοιπες ετοιμάστηκαν μόνο τα σκηνικά και οι ήρωες ξεχωριστά. Με τις κατάλληλες λήψεις φωτογραφιών με τους ήρωες σε διαφορετικές θέσεις, που πρότειναν τα παιδιά, ολοκληρώθηκε και η εικονογράφηση.
Σε επόμενο στάδιο ηχογραφήσαμε την ιστορία και έγιναν οι προτάσεις για την προσθήκη ήχων. Όλους τους ήχους τους δημιουργήσαμε εμείς. Σε κάθε στάδιο που βρισκόμασταν τα παιδιά παρακολουθούσαν την επόμενη ημέρα το αποτέλεσμα των προτάσεων τους σε βίντεο και έκαναν παρατηρήσεις και διορθώσεις. Στην ψηφιοποίηση αυτής της ιστορίας δεν συμμετείχαν τα παιδιά. Οι τελευταίες ιδέες τους αφορούσαν την πρώτη διαφάνεια του βίντεο καθώς και τις διαφάνειες των πρωταγωνιστών. Ήθελαν να αναφέρεται το όνομα τους και να έχει φωτογραφία τους. Στην ερώτηση μου για το, αν θα έχει η 3η ψηφιακή μας ιστορία μουσική έναρξης, καταλήξαμε να γράψουμε τραγούδι , όλοι μαζί αυτή τη φορά . Πατήσαμε πάνω στον ρυθμό του τραγουδιού "Οι εννέα μελισσούλες"(Ζουζούνια), το οποίο είχαμε χορέψει και δραματοποιήσει την προηγούμενη ημέρα. Ξεκίνησα τον πρώτο στίχο η ίδια και ψάχναμε όλοι μαζί την συνέχεια και ομοιοκαταληξίες. Την ίδια ημέρα κάναμε και την ηχογράφηση.
Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε την νέα μας ιστορία. θα χαρούμε ιδιαίτερα αν δούμε και διαβάσουμε τα σχόλια σας. Καλή θέαση και ακρόαση!!!
https://www.youtube.com/watch?v=emdDRUaoM7A
συγχαρητηρια σε ολα τα παιδια και στην Κα Σοφια!!!!!ειναι μια ιστορια που ακουσα και ξανακουσα γιατι μου αρεσει πολυ!!!νιωθω υπερηφανη για ολα τα παιδακια και τυχερη που η Αλικη μου καλλιεργει την συναισθηματικη της νοημοσυνη και στο σχολειο(περαν του σπιτιου).Μπραβο!!!! μαμα Αλικης
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελεια ιστορια!!!Μιλά για κατι πολυ σημαντικο τη ΦΙΛΙΑ που ομως θελει προσπαθεια απο ολους! Σεβασμο,αγαπη,κατανοηση και πολυ συζητηση γιατι ετσι ολα λυνονται!τωρα τα παιδια κανουν στο σχολειο τους πρωτους φιλους. Η φιλια αυτη μπορει να κρατησει για ολη τους τη ζωη!!! μαζι να γελουν,να παιζουν οσο ¨μεγαλοι"και αν γινουν!!!Αξια ανεκτιμητη!Μπραβο σε ολους!!!!Η κα Σοφια κανει κατι πολυ σημαντικο ανοιγει στα μυαλουδακια των παιδιων μας πολλες πορτουλες....τα σημαντικοτερα εφοδια απο το νηπιαγωγειο!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολυ ωραια Ιστορια που βασιζεται στην πραγματικοτητα.Συγχαρητηρια στην κυρια Σοφια ειμαι πολυ υπερηφανη που τα παιδια μου την ειχαν για δασκαλα!!Μπραβο σε ολα τα παιδακια!!
ΑπάντησηΔιαγραφή