Οι δράσεις ξεκίνησαν με την εμφάνιση ενός πολύ μεγάλου πίνακα αναφοράς με εικόνες από παραδοσιακές φορεσιές αλλά και τον πολιτικό χάρτη της χώρας μας στο κέντρο (να σημειωθεί ότι οι εικόνες που αναρτήθηκαν είναι από το διαδίκτυο αλλά και επιλογές απο τους δυο τόμους "Η ελληνική λαϊκή φορεσιά", της Αγγελική Χατζημιχάλη, εκδόσεις ΜΕΛΙΣΣΑ).
Αρχικά κάλεσα τα παιδιά να κοιτάξουν και να παρατηρήσουν τις φορεσιές και να μου σχολιάσουν αυτό που τους άρεσε ή αυτό που τους έκανε εντύπωση γενικότερα. Από τις παρατηρήσεις των ίδιων των παιδιών άρχισαν να γίνονται οι πρώτες κατηγοροποιήσεις- ομαδοποιήσεις.
- φοράνε όλοι πουκάμισο
- υπάρχουν μακριά φορέματα αλλά και πιο κοντά
- οι άνδρες φοράνε φουστανέλα , πατελόνι και βερμούδες μέχρι το γόνατο
- φοράνε ζώνες αλλά τις φοράνε και πάνω από τη μέση
- φοράνε όλοι μαντήλια και καπέλα
- υπάρχουν κεντήματα και ζωγραφιές πάνω στις φορεσιές
- φοράνε και οι γυναίκες τσαρούχια
- έχουν πολλά χρώματα
- είναι ζεστά ρούχα αλλά υπάρχουν κι άλλα για το καλοκαίρι.
Σε διαφορετική χρονική στιγμή και στοχεύοντας πάλι στην ανάπτυξη της οπτικής τους παρατηρητικότητας αλλά και στη γενικότερη γνωριμία τους με τα πολιτισμικά στοιχεία που κουβαλά η καθεμία από αυτές τις φορεσιές, έθετα προς τα παιδιά συγκεκριμένες ερωτήσεις του τύπου "Μπορείς να εντοπίσεις μία φορεσιά που η γυναίκα φοράει τσαρούχια ή σε ποια φορεσιά η ποδιά είναι κοντή σε σύγκριση με τις άλλες;"
Μέσω των δικών μου ερωτήσεων μπορέσαμε και ανακαλύψαμε και κάποια σημεία που δεν είχαν δει ή που δεν γνώριζαν τι είναι για να τα σχολιάσουν, όπως τα φλουριά που κρεμούσαν πάνω τους , τις μεταλικές ζώνες και άλλα.
Οι δραστηριότητες θα συνεχιστούν και θα σας ενημερώνουμε για αυτές, όσο το ενδιαφέρον των παιδιών παραμένει ζωντανό και αμείωτο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου