Ο πίνακας που βλέπετε ονομάζεται «Emmie’s catch» και ανήκει στον Μorgan Weistling.
Σκεφτόμουν να συνεχίσουμε κάποιες από τις δραστηριότητες που
συνηθίζαμε μέσα στην τάξη και μία από αυτές ήταν η προσεχτική παρατήρηση έργων
τέχνης, στοχεύοντας στην καλλιέργεια της σκέψης.
Θα ανεβάσω λοιπόν στον
ψηφιακό μας πίνακα (padlet), τον παραπάνω
πίνακα τρεις φορές, με διαφορετικό τίτλο-ερώτηση. Σε κάθε ανάρτηση, όποιος
μαθητής θέλει να συμμετέχει, αφού έχει
παρατηρήσει πολύ καλά τον πίνακα, σας υπαγορεύει τι να γράψετε στο σχόλιο, αφού
του έχετε διαβάσει την ερώτηση. Το σχόλιο θα ξεκινά με το όνομα του μαθητή.
Παρακαλώ να του έχετε διαβάσει πρώτα τα προηγούμενα σχόλια γιατί δεν
επιτρέπεται να πουν το ίδιο (τα παιδιά το γνωρίζουν αυτό, οπότε αν συμβεί,
αρκεί να τους πείτε να παρατηρήσουν κάτι διαφορετικό και θα το κάνουν, είναι
γνώστες της διαδικασίας, καλούνται όμως να την θυμηθούν). Η ρουτίνα σκέψης που
θα αξιοποιήσουμε ονομάζεται «Βλέπω, Σκέφτομαι, Αναρωτιέμαι» του προγράμματος Artful Thinking,
της παιδαγωγικής ομάδας Project
Zero, του Πανεπιστημίου του Harvard .
ΠΡΟΣΟΧΗ. Θέλει εξάσκηση και πολύ προσπάθεια από όλους (σε
αυτό το σημείο καλείσθε να βοηθήσετε τα παιδιά σας) να διακρίνετε το Βλέπω από το Σκέφτομαι. Βλέπω εννοούμε αυτό που αντικρύζουν τα μάτια μας, αυτό
που έχουμε μπροστά μας, ενώ Σκέφτομαι είναι το συμπέρασμα που βγάζω από αυτό
που βλέπω, οι σκέψεις μου για το τι συμβαίνει. Με το Αναρωτιέμαι θέλουμε να μάθουμε το κάτι παραπάνω για αυτό που
βλέπουμε. Ποια ερωτήματα μας γεννάει το έργο τέχνης?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου