To 9o N/Γ Περάματος φέτος έγινε μέλος μιας δημιουργικής κοινότητας εκπαιδευτικών, μιας ομάδας στο etwinning, με την ονομασία Creative Classroom και δημιουργό αυτής, εδώ και 7 χρόνια τη κα Ειρήνη Πατεράκη.
Αφίσα της νέας δράσης της ομάδας, στην οποία συμμετέχουμε είναι η παρακάτω:
Διανύοντας το 2018, το Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς και έχοντας ασχοληθεί λίγο παραπάνω αυτή τη χρονιά με έθιμα του τόπου μας, πρότεινα στους μαθητές μου τη συμμετοχή μας στην παραπάνω δράση. Το έθιμο-ιστορία που αποφασίσαμε να ανεβάσουμε στην πλατφόρμα του etwinning ήταν το πιο πρόσφατο σε εμάς χρονικά, αυτό της δρακοκτονίας από τον Άγιο Γεώργιο. Τα παιδιά είχαν ήδη βιώσει το έθιμο http://xaroumenamoutrakia.blogspot.gr/2018/04/blog-post_27.html και ήταν θετικά προσανατολισμένα στο να προσπαθήσουμε να συνδέσουμε, κατά κάποιο τρόπο, την ιστορία του Αγίου Γεωργίου με κάποια άλλη ιστορία, από μία άλλη χώρα. Ο δράκος είναι ο πρωταγωνιστής και στις δύο ιστορίες. Επέλεξα μια ιστορία την οποία ανέβασε μια συνάδερφος από την Πολωνία, μαζί με τους 15 μαθητές της, ηλικίας 10 ετών. Ο Δράκος της Βαβέλ είναι ο τίτλος της ιστορίας και ακολουθεί στη συνέχεια, έτσι όπως την ανέβασε η συνάδελφος στην πλατφόρμα.
Αφίσα της νέας δράσης της ομάδας, στην οποία συμμετέχουμε είναι η παρακάτω:
Διανύοντας το 2018, το Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς και έχοντας ασχοληθεί λίγο παραπάνω αυτή τη χρονιά με έθιμα του τόπου μας, πρότεινα στους μαθητές μου τη συμμετοχή μας στην παραπάνω δράση. Το έθιμο-ιστορία που αποφασίσαμε να ανεβάσουμε στην πλατφόρμα του etwinning ήταν το πιο πρόσφατο σε εμάς χρονικά, αυτό της δρακοκτονίας από τον Άγιο Γεώργιο. Τα παιδιά είχαν ήδη βιώσει το έθιμο http://xaroumenamoutrakia.blogspot.gr/2018/04/blog-post_27.html και ήταν θετικά προσανατολισμένα στο να προσπαθήσουμε να συνδέσουμε, κατά κάποιο τρόπο, την ιστορία του Αγίου Γεωργίου με κάποια άλλη ιστορία, από μία άλλη χώρα. Ο δράκος είναι ο πρωταγωνιστής και στις δύο ιστορίες. Επέλεξα μια ιστορία την οποία ανέβασε μια συνάδερφος από την Πολωνία, μαζί με τους 15 μαθητές της, ηλικίας 10 ετών. Ο Δράκος της Βαβέλ είναι ο τίτλος της ιστορίας και ακολουθεί στη συνέχεια, έτσι όπως την ανέβασε η συνάδελφος στην πλατφόρμα.
THE WAWEL DRAGON
LONG, LONG AGO WHEN WOODS
FULL OF WILD BEASTS EXTENDED TO THE BANKS OF THE VISTULA RIVER KING KRAK BUILT
A CASTLE ON WAWEL HILL. THEN HIS PEOPLE BUILT A CITY AT THE FOOT OF THE HILL.
IT WAS NAMED KRAKOW – AFTER THE KING.
ONE NIGHT THE CITY WAS
STRUCK BY FEAR.
THE TERRIBLE DRAGON CAME
AND MADE HIS HOME IN A CAVE UNDER THE WAWEL HILL. HE ATE SHEEP, COWS AND GOATS, SCARED THE FARMERS SO MUCH THAT
THEY DIDN'T LET THEIR ANIMALS GRAZE IN THE FIELD NEAR THE VISTULA RIVER.
THE ROYAL COUNCIL
ASSEMBLED AT WAWEL CASTLE TO FIND A WAY TO DEFEAT THE MONSTER. MANY BRAVE
KNIGHTS HAD TRIED TO KILL THE DRAGON, BUT BEFORE THEY COULD GET CLOSE ENOUGH TO
HIM, HE BLEW FIRE ON THEM. PEOPLE OF KRAKÓW HAD NO HOPE.
BUT ONE DAY A YOUNG SHOEMAKER
WENT TO THE KING AND SAID:
- I HAVE AN IDEA HOW TO
DO AWAY WITH THE DRAGON!
THE KING KRAK LISTEND TO
BOY AND SAID:
- YOU ARE VERY CLEVER AND
BRIGHT BOY! EVERYONE HAVE TO LISTEN TO THIS BOY! YOU ARE TO DO EVERYTHING HE
TELLS YOU TO.
THE BOY TOOK A SKIN OF A
SHEEP FROM THE BUTCHER AND SOME SULPHUR
FROM A MINER. THEN HE STUFFED
SHEEP’S SKIN WITH THE POWDERED SULPHUR AND THEN SEWED THE SHEEP UP. THE STUFFED
SHEEP LOOKED LIKE THE REAL ONE.
HE PUT THE SHEEP BY THE
DRAGON'S CAVE AND WAITED BEHIND A ROCK FOR THE DRAGON TO COME OUT. AFTER A
WHILE, THE DRAGON CAME OUT FROM HIS CAVE. HE SAW THE ANIMAL AND GREEDILY ATE
IT. THE SULPHUR CAUGHT FIRE AND THE MONSTER FELT HIS STOMACH BURNING. HE RAN TO
THE RIVER AND DRANK SO MUCH WATER THAT HE FILLED UP LIKE A BALLOON, THEN HE EXPLODED AND DIED.
AND THAT WAS HOW THE
WAWEL DRAGON MET HIS END.
Μετέφρασα την ιστορία στα παιδιά κι αυτό που κάναμε, πέρα από μια σειρά από δραστηριότητες που ήταν άσχετες με τη δράση, ήταν να δώσουμε διαφορετικό τέλος σε αυτήν.
Το διαφορετικό τέλος του ....Δράκου της Βαβέλ.
Ένας βοσκός μια μέρα με τη φλογέρα του έπαιζε μια λυπημένη μουσική. Ο Δράκος την άκουσε και άρχισε να πλησιάζει τον βοσκό. Ο βοσκός φοβήθηκε πάρα πολύ αλλά συνέχισε να παίζει κι αυτό άρεσε πάρα πολύ στον δράκο. Το θηρίο πλησίασε τον βοσκό και ξάπλωσε μπροστά του για να ακούει. Ο βοσκός ήταν τρομοκρατημένος αλλά συνέχισε να παίζει.
Έτσι κατάλαβαν οι κάτοικοι του χωριού ότι ο δράκος δεν πετάει φωτιές όταν ακούει μουσική. Έτσι οι ιππότες, με την μουσική τον κοίμισαν και κατόρθωσαν να τον εξοντώσουν.
Ακούστηκαν κι επιπλέον ιδέες τις οποίες εννοείται κατέγραφα.
Η Αμέλια πρότεινε να κάψουν τον δράκο όταν θα βρίσκεται μέσα στη φωτιά.
Ο Κωνσταντίνος Β πρότεινε να σκάψουν οι άνθρωποι μια τεράστια λακκούβα, να πέσει μέσα ο δράκος, να μην μπορεί να βγει και να πεθάνει από τη πείνα.
Ο Θοδωρής μας είπε να σφραγίσουν τη σπηλιά με έναν βράχο για να μην μπορεί να βγει ο δράκος ή να του ρίξουν πάγο, για να τον παγώσουν.
Ακόμα η Ειρήνη, προσπαθώντας να σκεφτεί ένα καλό τέλος της ιστορίας, μας είπε ότι ο δράκος βρήκε μια καλή δράκαινα. Έκαναν οικογένεια μαζί και έτσι ο δράκος ήταν ευτυχισμένος και δεν ξανάριξε φωτιές. Επίσης ιδέα της Ειρήνης ήταν ότι επισκέφθηκαν τον δράκο, άλλοι φίλοι του δράκοι και τον πήραν πάλι πίσω στη χώρα των δράκων.
Ο δράκος του Αι Γιώργη έγινε αφορμή να μάθουμε έναν μύθο από μια άλλη χώρα, να τον επεξεργαστούμε και να προσπαθήσουμε να γίνουμε κομμάτι του, δίνοντας άλλη τροπή στο τέλος του.
Σίγουρα κάτι πήραν και από αυτό οι μικροί μου μαθητές!!!!!!!
Πολυ ωραια!!!μπραβο σας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή