Το 9ο Ν/Γ Περάματος, προσφέρθηκε να συμμετέχει στις δράσεις που είχε ήδη προγραμματίσει η συνάδερφος του συστεγαζόμενου 1ου Δ.Σ. κα Δανάη Ξένου-Γαβριέλη, στα πλαίσια του προγράμματος erasmus. Πιο συγκεκριμένα ο τίτλος του προγράμματος που δούλευαν οι μεγάλοι φίλοι μας όλη την χρονιά, ήταν "The odd one...in", που σημαίνει ο παράξενος, αυτός που δεν κολλάει με τους υπόλοιπους. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, το οποίο δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να αναζητήσουν και να μελετήσουν την έννοια της διαφορετικότητας. Ο τρόπος προσέγγισης που επιλέχθηκε για να μπορούν να ανταποκριθούν και τα νηπιάκια μου, λόγω του νεαρού της ηλικίας τους, ήταν μέσα από μια ιστορία, ένα παραμύθι.
Το βιβλίο με το οποίο εργασθήκαμε όλοι ήταν "Η Σκουφοκοκκινίτσα", της Μαρίνας Γιώτη.
Βασιζόμενοι μόνο στον τίτλο του βιβλίου κι έχοντας επιβεβαιώσει ότι οι μαθητές μου γνωρίζουν όλοι το κλασικό παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας, ξεκινήσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα ιστορία. Στόχος ήταν η ιστορία μας να είναι τελείως"διαφορετική".
Γράψαμε μια ιστορία εμείς και μία ιστορία οι φίλοι μας της Γ' Δημοτικού.
Την δική μας Κοκκινοσκουφίτσα...αλλιώς, μπορείτε να την διαβάσετε στη συνέχεια.
Επόμενο βήμα της δράσης ήταν να γίνουμε όλοι
ερευνητές, όπως ο μπούφος στο παραμύθι της Σκουφοκοκκινίτσας και να θέσουμε ερωτήματα. Ερωτήματα προς όλους τους ήρωες της ιστορίας, προκειμένου να ανακαλύψουμε τι ακριβώς συνέβει εκείνη την ημέρα, αλλά και να διαπιστώσουμε ότι πολλές φορές τα πράγματα δεν είναι πάντα έτσι όπως φαίνονται.
Οι δικές μας ερωτήσεις ήταν:
Το βιβλίο με το οποίο εργασθήκαμε όλοι ήταν "Η Σκουφοκοκκινίτσα", της Μαρίνας Γιώτη.
Βασιζόμενοι μόνο στον τίτλο του βιβλίου κι έχοντας επιβεβαιώσει ότι οι μαθητές μου γνωρίζουν όλοι το κλασικό παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας, ξεκινήσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα ιστορία. Στόχος ήταν η ιστορία μας να είναι τελείως"διαφορετική".
Γράψαμε μια ιστορία εμείς και μία ιστορία οι φίλοι μας της Γ' Δημοτικού.
Την δική μας Κοκκινοσκουφίτσα...αλλιώς, μπορείτε να την διαβάσετε στη συνέχεια.
"Μια φορά κι
έναν καιρό ήταν η Κοκκινοσκουφίτσα. Την έλεγαν έτσι γιατί ήταν όμορφη σαν τα
κόκκινα τριαντάφυλλα και η γιαγιά της
είχε φτιάξει μια κόκκινη μπέρτα, που την φορούσε συνέχεια.
Μια μέρα χτύπησε το
τηλέφωνο στο σπίτι της Κ. Το σήκωσε η μαμά της κι έμαθε από τη γιαγιά ότι είναι
άρρωστη. Η μαμά είπε στην Κ. να πάει λίγα κουλουράκια στη γιαγιά και να την
πάρει να την πάει στον γιατρό. Της είπε να προσέχει, να μην πάει μέσα από το δάσος
γιατί υπάρχουν επικίνδυνα ζώα (λιοντάρια, αλεπούδες, κροκόδειλοι και λύκοι).
Η Κ. ξεκίνησε, όμως ο
δρόμος είχε σπάσει, από βόμβα και δεν μπορούσε να περάσει. Οι εργάτες έσκαβαν
με τρυπάνια για να τον φτιάξουν. Αναγκαστικά η Κ. πήγε από το δάσος.
Στο δάσος συνάντησε
τον λύκο που της πρότεινε να παίξουν κρυφτό πίσω από τα δέντρα. Η Κ. από το
παιχνίδι ξέχασε ότι έπρεπε να πάει στη γιαγιά. Μόλις το θυμήθηκε είπε: «Δεν
παίζω άλλο, πρέπει να πάω στη γιαγιά μου». Όμως δεν θυμόταν τον δρόμο κι άρχισε
να πανικοβάλλεται και να τρέχει. Ο λύκος
έτρεχε πίσω από τη φίλη του γιατί ήθελε να παίξουν κι άλλο.
Η Κ. έτρεχε και
φώναζε: «Γιαγιά που είσαι?». Η γιαγιά άκουσε τις φωνές μέσα από το δάσος κι
επειδή δεν μπορούσε να σηκωθεί πήρε τηλέφωνο τη μαμά. «Το κορίτσι είναι στο
δάσος?» ρώτησε. Η μαμά που δεν γνώριζε της απάντησε «Όχι, έρχεται από τον
δρόμο». Τότε η γιαγιά πήρε τηλέφωνο τον κυνηγό. Και του είπε «βοήθεια». Ο
κυνηγός έτρεξε και τους βρήκε. Ο λύκος μόλις είδε το όπλο του κηνυγού φοβήθηκε
κι έφυγε και ο κυνηγός πήρε την Κ. και την οδήγησε στη γιαγιά."
ερευνητές, όπως ο μπούφος στο παραμύθι της Σκουφοκοκκινίτσας και να θέσουμε ερωτήματα. Ερωτήματα προς όλους τους ήρωες της ιστορίας, προκειμένου να ανακαλύψουμε τι ακριβώς συνέβει εκείνη την ημέρα, αλλά και να διαπιστώσουμε ότι πολλές φορές τα πράγματα δεν είναι πάντα έτσι όπως φαίνονται.
Οι δικές μας ερωτήσεις ήταν:
Προς τη
μαμά
·
Γιατί έστειλες ένα μικρό κορίτσι αντί να πας εσύ?
·
Ήσουν
κουρασμένη?
·
Πως έμαθες ότι είναι άρρωστη η γιαγιά?
·
Γιατί δεν της έστειλες φάρμακα?
·
Γιατί δεν πήγες μαζί με το κορίτσι?
·
Γιατί του είπες να πάει χωρίς να βεβαιωθείς ότι είναι
ασφαλής(η κοκκινοσκουφίτσα)?
Προς τη
Κοκκινοσκουφίτσα
·
Γιατί δεν άκουσες τη μαμά σου?
·
Γιατί πήγες από το δάσος?
·
Γιατί μίλησες στον λύκο, ενώ η μαμά σου είχε πει να
μην μιλάς σε ξένους?
·
Γιατί δεν πήγες από τον δρόμο?
·
Δεν κατάλαβες ότι δεν ήταν η γιαγιά αυτή?
Προς τη
γιαγιά
·
Γιατί δεν κοίταξες έξω από την πόρτα?
·
Η πόρτα σου δεν έχει ματάκι?
Προς τον
λύκο
·
Που ήξερες ότι θα περάσει η Κοκκινοσκουφίτσα?
·
Γιατί δεν την έφαγες μόλις την είδες στο δάσος?
·
Μύριζαν τα κουλουράκια και την κατάλαβες?
·
Γιατί όταν είδες το όπλο φοβήθηκες?
Προς το
Κυνηγό
·
Πως κατάλαβες ότι έχει μπει ένας λύκος στο σπίτι?
Έκαναν πολύ φασαρία?
·
Είχες πάει να κυνηγήσεις? Τι ζώα κυνηγάς?
·
Γιατί δεν σκότωσες τον λύκο?
H κα Δανάη, ήρθε στη τάξη μας μαζί με τους μαθητές της. Διαβάσαμε τις δύο ιστορίες και ακολούθως διαβάσαμε και τις ερωτήσεις που είχε συντάξει κάθε τμήμα προς όλους τους ήρωες. Εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές και το αξιόλογο είναι ότι τα μικράκια μου έκαναν τις ίδιες παρατηρήσεις με τα μεγαλύτερα παιδιά. Οι ιστορίες μας ήταν διαφορετικές, κι έμοιαζαν συγχρόνως. Ενθουσιασμός και θετικά συναισθήματα επικρατούσαν και στις δύο ηλικιακές ομάδες, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης των φίλων μας. Για το τέλος της ημέρας, αφήσαμε την ανάγνωση της ιστορίας της Σκουφοκοκκινίτσας, για να διαπιστώσουμε άλλη μια πλευρά της διαφορετικότητας.
Δεν τέλειωσε όμως η συνεργασία μας εκεί. Με τη συνάδερφο αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε συνεργατικά ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, εμπνευσμένο από τις ιστορίες μας. Καταγράψαμε τις προτάσεις μας και τα δύο τμήματα κι αυτή τη φορά, πήγαμε εμείς στο τμήμα των φίλων μας. Στην ολομέλεια ακούστηκαν οι ιδέες όλων και με συζήτηση, ακόμα και ψηφοφορία, όπου χρειάστηκε, αποφασίστηκε η τελική μορφή του επιτραπέζιου.
Τα νήπια ετοίμασαν το ταμπλό και κόλλησαν τα πατήματα, τα οποία ζωγράφισαν κι έκοψαν τα μεγαλύτερα παιδιά. Όλα τα παιδιά ζωγράφισαν από ένα δέντρο για το δάσος. Μπήκε η αφετηρία και το τέρμα, ετοιμάστηκαν τα πιόνια και το ζάρι, σύμφωνα πάντα με τις προτάσεις που είχαν γίνει και....ήρθε η στιγμή που οι φίλοι μας, ήρθαν ξανά στη τάξη μας για να παίξουμε μαζί το επιτραπέζιο μας.
Αυτήν την εβδομάδα το επιτραπέζιο παρέμεινε στο χώρο του νηπιαγωγείου και από βδομάδα τα πιόνια θα τα κινούν οι φίλοι μας στην τάξη τους. Το επιτραπέζιο θα είναι διαθέσιμο σε όλα τα τμήματα του Δ.Σ. που θα ήθελαν να παίξουν.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την συνάδελφο για την ευκαιρία που έδωσε στα μικρά μου,να μεταβούν για λίγο στο μεγάλο σχολείο και να εργασθούν με τους μελλοντικούς συμμαθητές τους. Ήταν μια πολύ όμορφη και εποικοδομητική συνεργασία για εμάς!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου