Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Πράξεις με αντικείμενα στο πάτωμα.

Ανακαλύψαμε το σύμβολο του "ίσον / =" σε ένα βιβλίο και παίξαμε μαζί του για να γίνει πιο αντιληπτό σε όλα τα παιδιά. Προηγήθηκε η διευκρίνηση ότι όταν συναντάμε αυτό το σύμβολο, αυτό σημαίνει ότι ο αριθμός των αντικειμένων που υπάρχει και στις δύο πλευρές του είναι ακριβώς ο ίδιος. Μόνο τότε μιλάμε για ισότητα.
Ξεκινήσαμε το παιχνίδι ζητώντας από ένα παιδί να φέρει συγκεκριμένο αριθμό αντικειμένων στη μία πλευρά του συμβόλου. Το επόμενο παιδί κλήθηκε να αναγνωρίσει και να ονομάσει τον αριθμό των αντικειμένων που υπήρχαν στη μια πλευρά του συμβόλου αλλά και να σκεφτεί πόσα χρειάζεται να βάλουμε από την άλλη πλευρά για να έχουμε ισότητα και να τα τοποθετήσει στη σωστή θέση. Μερικές από τις ισότητες που ετοιμάσαμε φαίνονται παρακάτω.










Έχοντας παίξει αρκετά βάζοντας αντικείμενα στην ισότητα, ξεκίνησα να τους ζητάω από τις ήδη έτοιμες ισότητες να αφαιρούν αντικείμενα από τη μια πλευρά και να προσπαθούν να βρίσκουν πόσα πρέπει να αφαιρεθούν και από την άλλη για να επανέλθει η ισότητα που διαπιστώσαμε ότι δεν ίσχυε πλέον. Τα κατάφεραν πάρα πολύ καλά κι εδώ.



Επέκταση και κλείσιμο της δραστηριότητας ήταν η προσπάθεια μου να βάλουμε και τους αριθμούς καθώς και το σύμβολο της πρόσθεσης στο παιχνίδι. Υπενθύμισα ότι οι δύο πλευρές στην ισότητα πρέπει να έχουν τον ίδιο αριθμό αντικειμένων και τους ζητούσα να μου υπολογίσουν προσθέτοντας τα αντικείμενα που μου έφερναν. Το νέο σύμβολο "συν / +" το ονομάσαμε "και" είπαμε ότι όταν το συναντάμε μπορούμε να μετράμε τα αντικείμενα όλα μαζί. Έτσι μετρούσαν τους προσθετέους, ανακοίνωναν το αποτέλεσμα και έβρισκαν την  αντίστοιχη κάρτα αριθμού και τη τοποθετούσαν για να ισχύει η ισότητα. Κάναμε τρεις πράξεις και σταματήσαμε γιατί κάποια προνήπια κουράστηκαν και δεν ήθελα να βαρεθούνε επίσης.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου