Έχοντας ολοκληρώσει τους χάρτες του θησαυρού, έγινε μια συνάντηση γονέων, στην οποία ζήτησα από τους γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους να μάθουν τις ονομασίες των οδών που ακολουθούν καθημερινά στην διαδρομή τους από το σπίτι στο σχολείο. Οι γονείς κλήθηκαν να ακολουθούν, όσο αυτό είναι δυνατόν, την ίδια διαδρομή καθημερινά και να χρησιμοποιούν στον λόγο τους τις ίδιες χωροχρονικές έννοιες προκειμένου να μάθουν τα παιδιά να προσανατολίζονται (π.χ. μένουμε στην οδό Ηπείρου, στη γωνία στρίβουμε δεξιά στην οδό Καραολή Δημητρίου και μετά αριστερά στην οδό Θράκης).
Καθημερινά ρωτούσα τα παιδιά να μου πουν την ονομασία του δρόμου που είναι το σπίτι τους. Τα παιδιά που είχαν "διαβάσει" αρκετές φορές το μάθημα τους , μου ανέφεραν και τις οδούς που διέσχιζαν προκειμένου να φθάσουν στο νηπιαγωγείο μας.
Επιπλέον θέλοντας να γνωρίσουμε και τις ονομασίες των οδών που περιστοιχίζεται το σχολείο μας, κάναμε μια μεγάλη βόλτα στον περίγυρο της αυλής μας. Πριν αναφέρουμε το όνομα του καθενός από τους τέσσερις δρόμους, προσπαθούσαμε να θυμηθούμε και να αναφέρουμε τι υπάρχει σε κάθε δρόμο. Στην συνέχεια παρατηρούσαμε και προσθέταμε στοιχεία που δεν τα είχαμε αναφέρει προηγουμένως και μετά λέγαμε το όνομα της οδού. Η αλήθεια είναι ότι τα ονόματα και των τεσσάρων δρόμων ήταν γνωστά στα παιδιά, χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι δεν μπερδευόντουσαν αρκετές φορές.
Έδωσα στο νηπιαγωγείο το όνομα -x-. Τους εξήγησα ότι το νηπιαγωγείο θα είναι ο θησαυρός μας και τους ζήτησα να σχηματίσουμε ένα χάρτη. Ερχόντουσαν ένα ένα και σχεδίαζαν αυτό που ήθελαν, συνοδεύοντας το και με μια μικρή ιστορία με την οποία ήταν συνδεδεμένα. π.χ. θα κάνω το περίπτερο που ψωνίζω με τη μαμά, θα ζωγραφίσω τις κούνιες που παίζουμε όταν σχολάμε, αυτός είναι ο φούρνος που παίρνω κουλουράκι και τυρόπιτα, στο γήπεδο η θεία μου πηγαίνει για τρέξιμο, τα δέντρα τώρα έχουν καφέ και κίτρινα φύλλα κ.α.
Επειδή βέβαια είχαμε μπει στη διαδικασία να μάθουμε τα ονόματα των οδών της γειτονιάς μας, δεν παραλείψαμε να γράψουμε πάνω στον χάρτη τους οδούς γύρω από το σχολικό συγκρότημα που βρισκόμαστε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου