Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016

Εκλογές με υποψήφιους πλανήτες. Μια δραστηριότητα για να συγκρατήσουμε στη μνήμη μας τις πληροφορίες που ακούσαμε για τους πλανήτες αλλά και μια ευκαιρία να παίξουμε , να κινηθούμε και να κάνουμε επανάληψη τους αριθμούς 1-4.

 Παρακολουθήσαμε στο youtube ένα βίντεο, σχετικό με τους πλανήτες και άλλο ένα τραγούδι, σχετικό επίσης και στη συνέχεια τους ζήτησα να διαλέξουν ποιον πλανήτη θα ζωγραφίσουν. Η λεπτομέρεια που έπρεπε να προσέξουν ήταν ότι μόνο δύο παιδιά θα μπορούσαν να επιλέξουν τον ίδιο πλανήτη. Οπότε μου δήλωναν πρώτα ποιον επέλεξαν και μετά τον ζωγράφιζαν και έγραφαν το όνομα του. Στις περιπτώσεις που κάποιος πλανήτης είχε ήδη επιλεγεί από άλλα παιδιά, απλά τους προέτρεπα να θυμηθούν κάποιον άλλο και έτσι τους θυμήθηκαν όλους.
 Ο Δίας, η Σελήνη και ο Πλούτωνας ήταν οι πλανήτες με τη μικρότερη ζήτηση και τους ζωγράφισε ένα παιδί τον καθένα.
 Στις δραστηριότητες που ζήτησαν τα παιδιά να κάνουμε ήταν να ετοιμάσουμε μόνοι μας το δικό μας ηλιακό σύστημα. Αυτή η ιδέα στάθηκε η αφορμή για να τους κατευθύνω στο να ζωγραφίσουν ανα δύο παιδιά τον κάθε πλανήτη.
 Παρατηρήσαμε τις ζωγραφιές όλων λοιπόν και συζητώντας διαπιστώσαμε ότι στο ηλιακό μας σύστημα μπορούσαμε να βάλουμε μόνο τον ένα από τους δύο ίδιους πλανήτες. Η λύση ήταν να ψηφίσουμε για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την ομαδική εργασία μας με δημοκρατικές διαδικασίες.
 Πήραν όλα τα παιδιά στο χέρι από ένα μαρκαδόρο και καθήσαμε στην παρεούλα. Σε κάθε ψηφοφορία είχαν την δυνατότητα να έρχονται να βλέπουν τους υποψήφιους πλανήτες αλλά και τον αριθμό που αντιπροσώπευε τον καθένα, μιας που στα ψηφοδέλτια που μοίραζα κάθε φορά, κλήθηκαν να γράφουν τον αριθμό- πλανήτη της αρεσκείας τους. Η ψηφοφορία ήταν μυστική γι'αυτό ο καθένας έτρεχε στη θέση του (στα τραπέζια) για να ψηφίσει. Μετά από κάθε ψηφοφορία γινόταν η καταμέτρηση των ψήφων και αναδεικνυοταν ο πλανήτης-νικητής. Τον δεύτερο κατα σειρά υποψήφιο σε κάθε ψηφοφορία, τον παραλάμβανε ο δημιουργός του και τον τακτοποιούσε στο συρτάρι του.
 Να σχολιάσω οτι σε κάποια ζευγάρια πλανητών βγάλαμε και άκυρα ψηφοδέλτια γιατί δεν μπορούσε να αναγνωσθεί ο ψήφος ή δεν υπήρχε τέτοιος υποψήφιος.

15 ψήφους πήρε ο αριθμός 1
4 ψήφους ο αριθμός 2


8 ψήφους πήρε ο αριθμός 3
12 πήρε ο 4
Είχαμε κι 1 άκυρο ψηφοδέλτιο

11 ψήφους πήρε ο αριθμός 3
8 πήρε ο 4
1 άκυρο


8 ψήφους ο αριθμός 1
13 ο αριθμός 2

12 ψήφους ο αριθμός 3
8 ψήφους ο 4
1 ψηφοδέλτιο άκυρο


16 ψήφους ο αριθμός 1
5 ψήφους ο 2

6 ψήφους ο αριθμός 3
12 ψήφους ο αριθμός 4
3 άκυρα ψηφοδέλτια

 Μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας, ετοιμάστηκε και το ηλιακό μας σύστημα. "Οι πλανήτες" μας.

 Το χαρτόνι έχουν ζωγραφίσει όλα τα παιδιά του τμήματος μαζί με δαχτυλομπογιά.

1 σχόλιο: