Με πολύ όρεξη περίμεναν τη σειρά τους οι μικροί μου μαθητές μέχρι τη στιγμή που θα μπορούσαν και οι ίδιοι να διαλέξουν το χρώματα και το μέγεθος του κύκλου για να σφραγίσουν στο χαρτόνι.
Χρειαστήκαμε διαφορετικά μεγέθη ρολάκια από χαρτί κουζίνας που έγιναν οι σφραγίδες μας και πιάτα πλαστικά μιας χρήσεως για να βάλουμε τη τέμπερα, διάφορα χρώματα. Με τις κυκλοσφραγίδες γέμισαν το κανσον και μία μερα μετά για να στολίσουμε την ομαδική κατασκευή, τους πρότεινα να σχεδιάσουν κύκλους και να τους κόψουν για να βάλουμε κορνίζα στο έργο μας.
Το έργο μας στολίζει πλέον τον χώρο μας και είμαστε περήφανοι.
Επειδή όμως αρέσκονταν όλοι στο να κάνουν κυκλοσφραγίδες, δεν περιοριστήκαμε στην ομαδική κατασκευή. Ζήτησαν και κυκλοσφράγισαν ο καθένας και το δικό του χαρτί.
Αφήσαμε να στεγνώσουν τα χαρτιά μας και σήμερα τα χρησιμοποιήσαμε για να περάσουμε στον σχεδιασμό των τετραγώνων.
Καθόμαστε όλοι στην παρεούλα και έχω μπροστά μου ένα στεφάνι, το οποίο όλοι αναγνωρίζουν πλέον ότι είναι κύκλος στρογγυλός.
Αφήνω το στεφάνι στο πάτωμα και προτρέπω τα παιδιά να αναζητήσουν το σχήμα του τετραγώνου μέσα στη τάξη. Βρίσκουν κάμποσα, αλλά αυτό που μας βοηθάει πολύ είναι ο εντοπισμός του σχήματος στα τετράγωνα πλακάκια του πατώματος της τάξης. Προσπαθώντας να σχεδιάσω ένα τετράγωνο χρησιμοποιώ τους πλαστικούς ράβδους που διαθέτουμε στο ψυχοκινητικό υλικό του σχολείου.
Πρώτα λοιπόν μετράμε πόσες πλευρές έχει το πλακάκι μπροστά μας και μετά παίρνω τέσσερις ράβδους . Οι ράβδοι τοποθετούνται ο ένας δίπλα στον άλλο και προσπαθούμε να τους συγκρίνουμε. Διαπιστώνουμε ότι διαφέρουν μόνο ως προς το χρώμα και ότι είναι ίσοι μεταξύ τους. Εντελώς "τυχαία" τοποθετώ τις δύο ράβδους αντικρυστά, ανάμεσα στο κύκλο και τις ονομάζω "δύο όρθιες γραμμές".
Έχοντας γράψει με τις ράβδους στο πάτωμα τις δύο όρθιες γραμμές, συνεχίζω και ενώνω με άλλους δύο ράβδους τις όρθιες γραμμές με δύο ξαπλωτές.
Σχηματίστηκε το τετράγωνο και ακούστηκε αμέσως η διαπίστωση ότι μοιάζει με τα πλακάκια μας. Το ονομάσαμε τετράγωνο και επειδή είχαμε τον κύκλο μέσα, τους είπα ότι με αυτόν τον τρόπο "τετραγωνίσαμε" τον κύκλο.
Πολλή θεωρία όμως και για να χαλαρώσουμε βάλαμε στο cd player μουσική και χορέψαμε. Τη συγκεκριμένη στιγμή δε θα μπορούσαμε να χορέψουμε κάτι άλλο από το τραγούδι "Τετράγωνο" από τα Ζουζούνια. Το διασκεδάσαμε, χαλαρώσαμε και με κέφι και ευκολία, θα έλεγα, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα μου να προσπαθήσουν να τετραγωνίσουν τους κύκλους που είχαν ετοιμάσει τη προηγούμενη ημέρα με τις κυκλοσφραγίδες.
Σχημάτιζαν πρώτα δύο όρθιες, μετά ένωναν τις όρθιες με δύο ξαπλωτές και έτοιμοι οι τετραγωνισμένοι κύκλοι μας.
Αναμένεται και συνέχεια στις τετραγωνοδραστηριότητες που θα κάνουμε.....
Χρειαστήκαμε διαφορετικά μεγέθη ρολάκια από χαρτί κουζίνας που έγιναν οι σφραγίδες μας και πιάτα πλαστικά μιας χρήσεως για να βάλουμε τη τέμπερα, διάφορα χρώματα. Με τις κυκλοσφραγίδες γέμισαν το κανσον και μία μερα μετά για να στολίσουμε την ομαδική κατασκευή, τους πρότεινα να σχεδιάσουν κύκλους και να τους κόψουν για να βάλουμε κορνίζα στο έργο μας.
Το έργο μας στολίζει πλέον τον χώρο μας και είμαστε περήφανοι.
Επειδή όμως αρέσκονταν όλοι στο να κάνουν κυκλοσφραγίδες, δεν περιοριστήκαμε στην ομαδική κατασκευή. Ζήτησαν και κυκλοσφράγισαν ο καθένας και το δικό του χαρτί.
Αφήσαμε να στεγνώσουν τα χαρτιά μας και σήμερα τα χρησιμοποιήσαμε για να περάσουμε στον σχεδιασμό των τετραγώνων.
Καθόμαστε όλοι στην παρεούλα και έχω μπροστά μου ένα στεφάνι, το οποίο όλοι αναγνωρίζουν πλέον ότι είναι κύκλος στρογγυλός.
Αφήνω το στεφάνι στο πάτωμα και προτρέπω τα παιδιά να αναζητήσουν το σχήμα του τετραγώνου μέσα στη τάξη. Βρίσκουν κάμποσα, αλλά αυτό που μας βοηθάει πολύ είναι ο εντοπισμός του σχήματος στα τετράγωνα πλακάκια του πατώματος της τάξης. Προσπαθώντας να σχεδιάσω ένα τετράγωνο χρησιμοποιώ τους πλαστικούς ράβδους που διαθέτουμε στο ψυχοκινητικό υλικό του σχολείου.
Πρώτα λοιπόν μετράμε πόσες πλευρές έχει το πλακάκι μπροστά μας και μετά παίρνω τέσσερις ράβδους . Οι ράβδοι τοποθετούνται ο ένας δίπλα στον άλλο και προσπαθούμε να τους συγκρίνουμε. Διαπιστώνουμε ότι διαφέρουν μόνο ως προς το χρώμα και ότι είναι ίσοι μεταξύ τους. Εντελώς "τυχαία" τοποθετώ τις δύο ράβδους αντικρυστά, ανάμεσα στο κύκλο και τις ονομάζω "δύο όρθιες γραμμές".
Έχοντας γράψει με τις ράβδους στο πάτωμα τις δύο όρθιες γραμμές, συνεχίζω και ενώνω με άλλους δύο ράβδους τις όρθιες γραμμές με δύο ξαπλωτές.
Σχηματίστηκε το τετράγωνο και ακούστηκε αμέσως η διαπίστωση ότι μοιάζει με τα πλακάκια μας. Το ονομάσαμε τετράγωνο και επειδή είχαμε τον κύκλο μέσα, τους είπα ότι με αυτόν τον τρόπο "τετραγωνίσαμε" τον κύκλο.
Πολλή θεωρία όμως και για να χαλαρώσουμε βάλαμε στο cd player μουσική και χορέψαμε. Τη συγκεκριμένη στιγμή δε θα μπορούσαμε να χορέψουμε κάτι άλλο από το τραγούδι "Τετράγωνο" από τα Ζουζούνια. Το διασκεδάσαμε, χαλαρώσαμε και με κέφι και ευκολία, θα έλεγα, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα μου να προσπαθήσουν να τετραγωνίσουν τους κύκλους που είχαν ετοιμάσει τη προηγούμενη ημέρα με τις κυκλοσφραγίδες.
Σχημάτιζαν πρώτα δύο όρθιες, μετά ένωναν τις όρθιες με δύο ξαπλωτές και έτοιμοι οι τετραγωνισμένοι κύκλοι μας.
Αναμένεται και συνέχεια στις τετραγωνοδραστηριότητες που θα κάνουμε.....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου