Το πρόγραμμα επιμόρφωσης "Δραστηριότητες ψηφιακής αφήγησης στο νηπιαγωγείο", το οποίο πραγματοποιείται από το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Μακεδονίας, με υπεύθυνη προγράμματος την κα Άννα Μουταφίδου, συνεχίζεται και μόλις ολοκληρώθηκε η δεύτερη ψηφιακή μας ιστορία.
"Η περιπέτεια του Χταποδούλη" ο τίτλος της ιστορίας μας, η οποία είναι δημιουργία των μαθητών.
Η έναρξη της συγγραφής της ιστορίας μας ξεκίνησε δύο βδομάδες πριν, όταν επιστρέψαμε από μια λαογραφική έκθεση παλαιών αντικειμένων, που πραγματοποιήθηκε στο συστεγαζόμενο με το νηπιαγωγείο μας δημοτικό σχολείο.
Συζητώντας με τα παιδιά και προσπαθώντας να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τα αντικείμενα που είδαμε, αρχικά καταγράψαμε τα αντικείμενα αυτά και μετά, τους έκαν τη πρόταση και ξεκίνησαν οι ψηφοφορίες για το ποια θα συμπεριλάβουμε στην ιστορία μας. Τα αντικείμενα-νικητές ήταν η τηλεόραση, τα κυάλια και το χειροκίνητο τρυπάνι.
Στην συνέχεια τα παιδιά επέλεξαν τα σκηνικά και τους ήρωες της ιστορίας. Εδώ πρέπει να ομολογήσω ότι ήταν πολύ έντονη η απαίτηση τους να πρωταγωνιστούν και τα ίδια μέσα στην ιστορία.
Έμενε να οριστεί το πρόβλημα που θα μας απασχολούσε μες στην ιστορία. Η πρόταση που υιοθετήθηκε τελικά ήταν ότι ο Χταποδούλης, ο κεντρικός ήρωας, είχε χάσει τη μαμά και τον μπαμπά του.
Με βάση τα δεδομένα μας τα παιδιά εμπνεύστηκαν την ιστορία και την εικονογράφησαν. Προτού περάσουν στο στάδιο της εικονογράφησης, ακολουθώντας τα βήματα της επιμόρφωσης, συζητήσαμε και καταγράφηκαν οι προτάσεις των παιδιών για το τι θα περιελάμβαναν οι ζωγραφιές τους.
Θυμηθήκαμε πάλι την διαδικασία επιλογής και εισαγωγής εικόνων σε ένα πρόγραμμα δημιουργίας βίντεο και ετοιμάστηκε ένα πρώτο βιντεάκι. Οι μαθητές το παρακολούθησαν με προσοχή και μόνοι τους παραδέχτηκαν ότι έλειπαν οι φωνές τους. Σ' εκείνο το σημείο τους εξήγησα ότι θα μπορούσαμε να προσθέσουμε στην ιστορία μας ήχους. Εντοπίσαμε ήχους του περιβάλλοντα χώρου προκειμένου να κατανοήσουν την έννοια της λέξης και άρχισα να καταγράφω τις προτάσεις τους για τους ήχους της ιστορίας μας. Πλούσιες ιδέες και μεγάλη φαντασία. Αναζήτησα η ίδια στο διαδίκτυο τους ήχους που μου υπέδειξαν και δημιουργήσαμε ήχους, που απαιτούσε η ιστορία με τα παιδιά. Ηχογραφούσαμε, ακούγαμε τους ήχους, κρατούσαμε ότι μας άρεσε κι αν δεν μας άρεσε ξεκινούσαμε από την αρχή.
Ακολούθησε ο προβληματισμός για το ποια μορφή θα είχε η έναρξη αλλά και το τέλος της ιστορίας μας. Ο τίτλος και τα ονόματα των ηρώων ήταν οι προτάσεις που ακούστηκαν εξ αρχής. Τότε προτάθηκε από μια μαθήτρια και έγινε από όλους αποδεκτή η πρόταση, να τραγουδήσουμε το τραγούδι του χταποδιού (ένα τραγούδι που ήδη γνωρίζαμε), να ηχογραφήσουμε τις φωνές μας και να βάλουμε στο βίντεο να ακούγεται το τραγούδι μας.
Συζητήσαμε για το περιεχόμενο του ήδη γνωστού μας τραγουδιού και καταλήξαμε οτι μας αρέσει γιατι πρωταγωνιστεί ένα χταπόδι, όπως και στην ιστορία μας. Εμπνεύστηκα ένα τετράστιχο που συνέδεε το τραγούδι με την ιστορία μας καθώς επίσης και άλλο ένα τραγούδι για τους τίτλους τέλους.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο αρκετές φορές. Οι δημιουργοί πρότειναν αλλαγές και έγιναν και τώρα με μεγάλη χαρά και απεριόριστη περηφάνεια σας το παρουσιάζουμε. Όποιος θέλει να το παρακολουθήσει ας πατήσει στον παρακάτω σύνδεσμο.
https://www.youtube.com/watch?v=t-kKubAishk&t=25s.
"Η περιπέτεια του Χταποδούλη" ο τίτλος της ιστορίας μας, η οποία είναι δημιουργία των μαθητών.
Η έναρξη της συγγραφής της ιστορίας μας ξεκίνησε δύο βδομάδες πριν, όταν επιστρέψαμε από μια λαογραφική έκθεση παλαιών αντικειμένων, που πραγματοποιήθηκε στο συστεγαζόμενο με το νηπιαγωγείο μας δημοτικό σχολείο.
Συζητώντας με τα παιδιά και προσπαθώντας να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τα αντικείμενα που είδαμε, αρχικά καταγράψαμε τα αντικείμενα αυτά και μετά, τους έκαν τη πρόταση και ξεκίνησαν οι ψηφοφορίες για το ποια θα συμπεριλάβουμε στην ιστορία μας. Τα αντικείμενα-νικητές ήταν η τηλεόραση, τα κυάλια και το χειροκίνητο τρυπάνι.
Στην συνέχεια τα παιδιά επέλεξαν τα σκηνικά και τους ήρωες της ιστορίας. Εδώ πρέπει να ομολογήσω ότι ήταν πολύ έντονη η απαίτηση τους να πρωταγωνιστούν και τα ίδια μέσα στην ιστορία.
Έμενε να οριστεί το πρόβλημα που θα μας απασχολούσε μες στην ιστορία. Η πρόταση που υιοθετήθηκε τελικά ήταν ότι ο Χταποδούλης, ο κεντρικός ήρωας, είχε χάσει τη μαμά και τον μπαμπά του.
Με βάση τα δεδομένα μας τα παιδιά εμπνεύστηκαν την ιστορία και την εικονογράφησαν. Προτού περάσουν στο στάδιο της εικονογράφησης, ακολουθώντας τα βήματα της επιμόρφωσης, συζητήσαμε και καταγράφηκαν οι προτάσεις των παιδιών για το τι θα περιελάμβαναν οι ζωγραφιές τους.
Θυμηθήκαμε πάλι την διαδικασία επιλογής και εισαγωγής εικόνων σε ένα πρόγραμμα δημιουργίας βίντεο και ετοιμάστηκε ένα πρώτο βιντεάκι. Οι μαθητές το παρακολούθησαν με προσοχή και μόνοι τους παραδέχτηκαν ότι έλειπαν οι φωνές τους. Σ' εκείνο το σημείο τους εξήγησα ότι θα μπορούσαμε να προσθέσουμε στην ιστορία μας ήχους. Εντοπίσαμε ήχους του περιβάλλοντα χώρου προκειμένου να κατανοήσουν την έννοια της λέξης και άρχισα να καταγράφω τις προτάσεις τους για τους ήχους της ιστορίας μας. Πλούσιες ιδέες και μεγάλη φαντασία. Αναζήτησα η ίδια στο διαδίκτυο τους ήχους που μου υπέδειξαν και δημιουργήσαμε ήχους, που απαιτούσε η ιστορία με τα παιδιά. Ηχογραφούσαμε, ακούγαμε τους ήχους, κρατούσαμε ότι μας άρεσε κι αν δεν μας άρεσε ξεκινούσαμε από την αρχή.
Ακολούθησε ο προβληματισμός για το ποια μορφή θα είχε η έναρξη αλλά και το τέλος της ιστορίας μας. Ο τίτλος και τα ονόματα των ηρώων ήταν οι προτάσεις που ακούστηκαν εξ αρχής. Τότε προτάθηκε από μια μαθήτρια και έγινε από όλους αποδεκτή η πρόταση, να τραγουδήσουμε το τραγούδι του χταποδιού (ένα τραγούδι που ήδη γνωρίζαμε), να ηχογραφήσουμε τις φωνές μας και να βάλουμε στο βίντεο να ακούγεται το τραγούδι μας.
Συζητήσαμε για το περιεχόμενο του ήδη γνωστού μας τραγουδιού και καταλήξαμε οτι μας αρέσει γιατι πρωταγωνιστεί ένα χταπόδι, όπως και στην ιστορία μας. Εμπνεύστηκα ένα τετράστιχο που συνέδεε το τραγούδι με την ιστορία μας καθώς επίσης και άλλο ένα τραγούδι για τους τίτλους τέλους.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο αρκετές φορές. Οι δημιουργοί πρότειναν αλλαγές και έγιναν και τώρα με μεγάλη χαρά και απεριόριστη περηφάνεια σας το παρουσιάζουμε. Όποιος θέλει να το παρακολουθήσει ας πατήσει στον παρακάτω σύνδεσμο.
https://www.youtube.com/watch?v=t-kKubAishk&t=25s.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου