Δεν θα μπορούσα να σκεφτώ καλύτερη αφόρμηση για να ξεκινήσουμε να μελετάμε τους χάρτες, από αυτό που συνέβη αναπάντεχα μια μέρα.
Βγαίνοντας στην αυλή για το διάλειμμα μας, τα παιδιά παρατηρούν ότι στο πράσινο γήπεδο κάτω (εκεί βγαίνουμε διάλειμμα) είναι διάσπαρτα γραμμένα με κιμωλία πολλά -Χ-.
Αυτομάτως συμπέραναν ότι πρόκειται για το σημάδι του θησαυρού και το πράσινο γήπεδο στα μάτια τους μεταμορφώθηκε σε χάρτη θησαυρού. Μετά χρειάστηκε μόνο η φαντασία τους για να εξελίξουν το όμορφο παιχνίδι τους με τους πειρατές, τους δράκους....., αυτούς που κυνηγούσαν και αυτούς που ήταν οι κυνηγημένοι.
Τελειώνοντας το διάλειμμα, τους πρότεινα να παρατηρήσουμε όλοι μαζί χάρτες με θησαυρούς, κάνοντας για σχετική αναζήτηση στον παγκόσμιο ιστό.
Βγαίνοντας στην αυλή για το διάλειμμα μας, τα παιδιά παρατηρούν ότι στο πράσινο γήπεδο κάτω (εκεί βγαίνουμε διάλειμμα) είναι διάσπαρτα γραμμένα με κιμωλία πολλά -Χ-.
Τελειώνοντας το διάλειμμα, τους πρότεινα να παρατηρήσουμε όλοι μαζί χάρτες με θησαυρούς, κάνοντας για σχετική αναζήτηση στον παγκόσμιο ιστό.
Επέλεξαν αυτούς τους τέσσερις χάρτες και για τον καθένα παρατηρούσαν, σχολίαζαν αυτό που έβλεπαν και αναρωτιόντουσαν για τα σημεία πάνω στον χάρτη, αυτά που δεν αναγνώριζαν τι είναι αυτό που απεικονίζεται.
Τα γενικά συμπεράσματα που βγήκαν από τα λόγια τους και που θα κρατήσουμε είναι ότι όλοι οι χάρτες, στο σημείο -Χ- έχουν τον θησαυρό. Επίσης σε όλους τους χάρτες υπάρχει σχηματισμένη μια διαδρομή και υπάρχουν κι άλλα σημεία, "τα εμπόδια" που πρέπει να περάσεις για να φθάσεις στον θησαυρό.
Στην συνέχεια και εκμεταλλευόμενη τις παρατηρήσεις τους, τους ζήτησα να μου σχεδιάσουν ένα δικό τους χάρτη θησαυρού.
Η πρώτη επαφή των παιδιών με τη διαδικασία της χαρτογράφησης ήταν αρκετά ικανοποιητική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου