Αρχές της σχολικής χρονιάς ακόμα, περίοδος προσαρμογής για τους περισσότερους μαθητές μου, μιας που υπερτερούν αριθμητικά τα προνήπια των νηπίων και η δυσκολία τους να μοιραστούν μαζί μας τα νέα τους είναι μεγάλη. Στην δραστηριότητες ρουτίνας μας, καθημερινά προσπαθώντας να εμπλουτίσουμε τον προφορικο λόγο της ομάδας, οι μαθητές περιγράφουν πως πέρασαν την προηγούμενη ημέρα ή κάτι άλλο που τους έκανε εντύπωση. Οι απαντήσεις μέχρι στιγμής ήταν μονολεκτικές, του τύπου "έπαιξα" ή "κοιμήθηκα"ή "καλά πέρασα". Με αφορμή αυτό προέκυψε η Δράση: O Μπόρις με παρακολουθεί, να με γνωρίσει προσπαθεί.
Να σας συστήσω τον Μπόρις.
Πρόκειται για ένα βιβλίο, για παιδιά μικρότερης ηλικίας βέβαια, που το "διαβάσαμε" πιο πολύ για να διασκεδάσουμε με τη κούκλα. Το "διαβάσαμε" εντός εισαγωγικών διότι άλλαξα το περιεχόμενο και το προσάρμοσα στις ανάγκες της στιγμής, που ήταν η χαλάρωση, το γέλιο και ο μεγάλος ενθουσιασμός που προέκυψε σχεδόν αμέσως. Όλα τα παιδιά ήθελαν να δοκιμάσουν να μιλήσουν μέσω του Μπόρις.
Τότε λοιπόν πρότεινα ο Μπόρις να επισκεπτεται καθημερινά το σπίτι ενός μαθητή. Έγραψαν όλοι το όνομα τους και ετοιμάσαμε το κουτί με τους κλήρους. Ο Μπόρις σε κάθε σπίτι που πηγαίνει, παρακολουθεί πως περνάει την ημέρα του ο συγκεκριμένος μαθητής και την επόμενη ημέρα που επιστρέφει σχολείο, τα υπόλοιπα παιδιά του παίρνουν συνέντευξη. Ο μαθητής απαντάει μέσω του Μπόρις βέβαια.
Τα νηπιάκια μου βρήκαν πολύ ενδιαφέρουσα τη πρόταση και ξεκίνησε άμεσα η υλοποίηση της. Ήδη ο Μπόρις επισκέφθηκε την πρώτη οικογένεια, την παρακολούθησε και την επόμενη ημέρα δέχτηκε τα ερωτήματα των φίλων του. Οι δημοσιογράφοι ρώτησαν πως πέρασε, τι έφαγε, αν κοιμήθηκε και που, τι έπαιξε και με ποιον και ο Μπόρις-Κωνσταντίνος Ν. με ενθουσιασμό έβαλε το χεράκι του στο στόμα της γαντόκουκλας και απάντησε προθυμα σε όλες τις ερωτήσεις.
Στόχος της δράσης είναι να εμπλουτιστούν τα ερωτήματα ως προς το περιεχόμενο, από τη πλευρά των παιδιών-δημοσιογράφων , έτσι ώστε να ενθαρρυνθεί να απαντάει και να μιλάει χωρίς άγχος και συναισθηματικές ανασφάλειες ο Μπόρις-μαθητής, που θα κληρώνεται. Καλλιέργεια του προφορικού λόγου, τόνωση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης τους παιδιού και φυσικά κίνητρο για να θέλουν να έρθουν στο σχολείο και τα προνηπιάκια που δυσκολεύονται να το συνηθίσουν. Όλα αυτά, μέσω ενός τριχωτού, πορτοκαλί τέρατος !!!
😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃.
Η δράση βέβαια θα ολοκληρωθεί όταν ο Μπόρις θα έχει επισκεφτεί όλες τις οικογένειες των μαθητών.
Τέλεια ιδέα Σοφάκι μου!! Είναι αξιαγάπητος ο Μπόρις!!
ΑπάντησηΔιαγραφή. Ευχαριστώ πολύ Τόνια μου. Μόλις τελειώσει τις επισκέψεις του εδώ, αν θέλετε σας τον δανείζουμε ....για περιπέτειες , εκτός Περάματος!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή