Ο προσανατολισμός στον χώρο είναι βασική δεξιότητα που δουλεύεται στο νηπιαγωγείο καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού μας δίνει την ευκαιρία να το δουλέψουμε ακόμα παραπάνω, με έναν διαφορετικό τρόπο, ο οποίος ενθουσίασε τους μαθητές. Πάνω σε ένα πλέγμα, μια πίστα, οι μαθητές γίνονται ρομποτάκια που ακολουθούν συγκεκριμένες οδηγίες-κατευθύνσεις , προκειμένου να φθάσουν στο τέρμα τους.
Το πλέγμα, στο οποίο αποφασίσαμε να βάλουμε μια αφετηρία κι ένα τέρμα.
Το ρομποτάκι πατά πάνω στο πλέγμα και κινείται σύμφωνα με την κάρτα που του δίνεται. Επιτρέπεται να μετακινηθεί μόνο σε ένα κουτάκι και να ακολουθήσει την κατεύθυνση που του δίνει η κάρτα.
Ακολουθεί η επόμενη κάρτα, άρα και η μετακίνηση του ρομπότ.
Το ρομπότ κλήθηκε να στρίψει.
Και να συνεχίσει την πορεία του, έτσι όπως του υποδεικνύεται.
Κάπως έτσι, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις από τις κάρτες, το ρομπότ φθάνει στο τελικό προορισμό του, όπου και καταχειροκροτείται από τα υπόλοιπα υποψήφια ρομπότ του τμήματος.
Οι μαθητές απολαμβάνοντας το παιχνίδι τους, εξασκούνται αναγνωρίζοντας σύμβολα-κώδικες και συνειδητοποιούν ότι οι κώδικες χρησιμοποιούνται από όλους, προκειμένου να υπάρχει μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας.
Η κωδικοποίηση είναι η κοινή γλώσσα των πραγμάτων, η οποία αξιοποιείται από τους ειδικούς για να δημιουργηθούν προγράμματα, τα οποία εξυπηρετούν όλους μας , σε διάφορες μορφές της καθημερινότητας μας.
Το 9ο Νηπιαγωγείο Περάματος συμμετέχει στην εβδομάδα προγραμματισμού με unplugged δραστηριότητες, δηλαδή με δραστηριότητες που δεν απαιτείται εξοπλισμός (τον οποίο δεν διαθέτουμε).
Η πρώτη επαφή με τους κώδικες πραγματοποιήθηκε θα ακολουθήσουν άμεσα και δραστηριότητες , όπου οι μαθητές θα εμπλακούν πιο ενεργά, μέσω της δημιουργικότητας και της φαντασίας τους, στην δημιουργία νέου πλέγματος. Αναμείνατε λοιπόν τη νέα μας πίστα άμεσα!!!!
Μπράβο Σοφία! Τέλεια ιδέα!
ΑπάντησηΔιαγραφή